sobota, 18 czerwca 2016

Poznajemy zabytki naszego miasta

Pod koniec czerwca realizowaliśmy projekt: "Czy znamy nasze miasto". W tym celu najpierw zapoznaliśmy się z położeniem Lubania. Odszukiwaliśmy je na mapie i określaliśmy w jakim regionie jest położone, nad jaką rzeką, w jakim województwie i obok jakich ważnych miejsc. Stwierdziliśmy, że nasze miasto jest bardzo ciekawie usytuowane. Po pierwsze mamy blisko do dwóch sąsiadujących państw Niemiec i Czech, a po drugie mamy blisko do gór.
     Na drugi dzień wybraliśmy się na wycieczkę by poznać zabytki Lubania. Zaczęliśmy od murów obronnych, następnie Dom pod Okrętem, Kościół pod wezwaniem Św. Trójcy, Wieża Trynitarska, Ratusz, kamieniczki, Dom Solny, Kościół Ewangelicki. Pod koniec zwiedziliśmy Wieżę Bracką. Pan Łukasz Tekieli pozwolił nam wejść na samą górę i opowiedział nam o historii tego zabytku. Widoki z wieży są przepiękne. Widać całą panoramę miasta.
     W kolejnym dniu postanowiliśmy się dowiedzieć co ciekawego kryje się w Ratuszu. Obok tej pięknej budowli czekała na nas p. Joanna Rycerz. Najpierw weszliśmy do sali konferencyjnej, gdzie obejrzeliśmy krótki film o Lubaniu. Następnie weszliśmy do Ratusza, gdzie mogliśmy zwiedzić Salę Rajców. Miejsce to zrobiło na nas ogromne wrażenie. Każdy z nas usiadł na fotelach i mógł się poczuć jak prawdziwy radny, a nawet jak burmistrz. Później odwiedziliśmy  Bibliotekę Miejską. Wielu z nas jest jej czytelnikami, ale inni już wiedzą, gdzie mogą się zapisać na wakacjach, by miło spędzić czas. Ostatnim punktem do zwiedzania była Sala Ślubów. Pani przewodnik opowiedziała nam jakie śluby tu się odbywają a także jakie inne uroczystości.
     Na zakończenie projektu stworzyliśmy mini przewodnik po najciekawszych miejscach naszego miasta.
     Bardzo dziękujemy mamie Weroniki P. Marzenie Różańskiej za zorganizowanie przewodników.